Prima amintire #Pe toc?

Acum 12 ani nici nu stiam ca exista. In liceu purtam tenisi si ghete, pantaloni evazati, haine fara forma ori prea mulate si scurte iar stilul meu de atunci era unul rock n roll – rock – romantico –  casual wannabe. Adica o varza.

Nici cand mi-am cumparat prima rochie de om mare, undeva pe la 20 de ani nu am cautat o pereche de pantofi cu toc sa i se asorteze. Da. Asa era pe vremuri – pentru cine nu cunoaste perioada magica a anilor 2000-2010 – din lipsa de imaginatie sau pentru a merge la sigur cu tinuta asortai tot: rochie cu pantofi, pantofi cu poseta sau toate 3. Din acea perioada dateaza unele dintre cele mai funny poze din istoria fashion-ului. Exceptandu-le pe cele din anii ’90 care sunt de departe demne de show-uri gen ” Just for laughs”.

Revenind. Dupa cateva job-uri part-time: sampling, agent de teren firme de telecomunicatii sau asigurari si multe altele, prin 2011 am ajuns sa lucrez in banca. Nu va povestesc cum m-am imbracat la primul interviu. E inca un mister pentru mine ca am fost acceptata, in ciuda outfit-ului neinspirat. Ajunsa in mediul asta a trebuit sa imi adaptez stilul casual la rigorile cerute. Eram in front office si nu puteam sa apar oricum.

Amintirea mea pe tocuri e una pe cat de simpla ca detalii pe atat de draga ca experienta. Eram angajata de cateva luni cand a trebuit sa merg la o prezentare unde urmau sa fie prezenti vreo 30-40 de angajati care ma asteptau pe mine si colegii mei sa le povestim de ale noastre. Mi-am pus o rochie simpla, mi-am luat o poseta in care sa-mi incapa niste pliante, carti de vizita si doua trei pixuri si o pereche pe pantofi cu toc. Exact. Cu toc. Neobisnuita inca cu ideea de toc ii cumparasem asa cum cumpara bunica lumanari parfumate, pe principiul:” Sa fie acolo”. Erau insa comozi, in culori vii si mi-au venit perfect din prima clipa. Erau asa cum imi imaginam eu ca aratau pantofii Cenusaresei dupa ce printul o luase de sotie. Erau de poveste.

Imi aduc aminte ca aveam emotii. Sa nu ma impiedic, sa nu merg ciudat. Credeam ca se observa de la o  posta ca e prima data cand pantofii aia cu toc imi completau tinuta. Dar, Dumnezeule, in ce fel o completau! Nu mai era despre mine, nu mai era despre ziua aia, despre zecile de perechi de ochi care se uitau cu interes la noi. Era despre ei si cum ma faceau sa ma simt. Aveam incredere ca va iesi perfect. Ma simteam pentru prima data femeie in adevaratul sens al cuvantului. O stare stranie de putere si control impletite cu feminitate si delicatete.

Nici nu mai conta ca am avut „norocul” ca in loc de 30-40 de persoane sa vina nici mai mult nici mai putin de 110 persoane. 99 % erau barbati.  Eram pregatita sa raspund intrebarilor, obiectiilor, stiam clar care este rolul  meu acolo, eram entuziasmata si pozitiva si aveam tocuri! Eu!

Totul a iesit mai mult decat perfect. Audienta noastra s-a comportat exemplar. A fost prima mea prezentare cu atat de multi oameni in sala si cu ajutorul lor dar si cu cel al pantofilor mei superbi am capatat incredere in mine si am depasit tracul discursurilor publice.

Tot de atunci am descoperit ca imi place sa fac asta. Sa vorbesc cu oamenii, sa ii ajut cu informatii legate de nelamuriri pe care le au, sa le vin in ajutor atunci cand intampina situatii care ii pun in dificultate. Si nu in ultimul rand am descoperit ca imi place sa vorbesc cel putin la fel de mult cum imi placea deja sa scriu.

De la tipa care a avut primii pantofi cu toc la 20 si putin de ani am ajuns sa nu imi mai pot imagina ziua fara o pereche de pantofi cu toc. Ma fascineaza culorile, forma, tocul, felul in care ma fac sa arat. Sunt ca o bagheta magica, ca un Phoptoshop invizibil si 3 D. Ce sa mai?! Ii iubesc!

Azi sunt posesoarea fericita (dar in continua cautare) a unui …. anumit numar de perechi de pantofi pe care ii pastrez in pantofar, dulap, balcon, garaj si la birou. Nu o sa spun exact numarul din doua motive. Numarul de perechi de pantofi ca si varsta unei femei trebuie sa ramana secret.  Mai ales pentru sot / iubit. Asta ar fi motivul doi. 🙂

“Cu acest articol particip la concursul pentru bloggeri organizat de FashionUp.ro cu ocazia Zilei Naționale a Femeilor #PeToc. Premiul constă în 12 perechi de pantofi cu toc + 12 produse Yves Rocher. În perioada 14-20 septembrie, timp de 5 zile, pe www.fashionup.ro te așteaptă numeroase surprize și prețuri speciale. Nu le rata!”

Lasă un răspuns

