Brazilia – impresii de calatorie – I –

Am sters vreo 10 inceputuri pana sa-l scriu pe asta si asta pentru ca mi-e dor. De oamenii dragi de acolo. De jumatatea din mine care a ramas acolo. Am tot rescris pentru ca am multe ganduri si multe amintiri de acolo si oricat de mult m-as stradui nu o sa le pot pune pe „foaie” sa le pot da macar 10 % din culoarea si frumusetea lor. A peisajelor, a sentimentelor – fie ele frumoase sau mai putin placute si asta pentru ca, sa fiu sincera, am trecut prin tot felul de stari: de la entuziasm la panica sau de la fericire magica la lacrimi. Povesti multe. Unele le voi povesti. Altele vor ramane doar ale mele. Aventura asta a fost cu de toate. Ca … shaorma cu fructe de mare din Atlantic.

Dupa doua escale la Viena si Lisabona si un zbor de aproape 8 ore peste Atlantic, intr-o seara calda de februarie 4, am ajuns. Pe aeroport nu am simtit atat de mult cele peste 30 de grade pentru ca eram inca inghetata din avion. La 10.000 m altitudine, uneori cu o viteza care depasea 900km/h temperatura este destul de scazuta. Nu vreau sa spun o tampenie dar imi amintesc ceva peste 45 grade. Cu minus.

Viena  –  aerport ultrmodern – adica ce mi-a placut maxim si mi-a fost util – spatiile pentru tot omul in care puteam sa ne incarcam fiecare ce aveam  – telefoane, tablete, laptop, etc. Curat, evident. Atat de curat incat am plecat din Ro cu un demachiant de 250 de ml si m-au lasat cu el in bagajul de mana iar la Viena reprezentantii aceleiasi companii m-au deposedat de el. Regulile sunt reguli. Nu am obiectat, desi doar ce-l luasem. De retinut: lichide: maxim 1 kg cumulat in recipiente de maxim 100 ml.

Lisabona – femeile au inceput sa devina mai frumoase. Zambete mai multe. Orasul arata bestial de sus. L-am pus deja in lista urmatoarei destinatii de vacanta. Am stat prin aeroport vreo 5 ore la intoarcere dar nu am avut curajul sa ies singura. Poate data viitoare.

In aeroportul din Recife, Brazilia, totul era vesel si plin de culoare. Doua cuvinte despre orasul asta: al doilea centru medical din Brazilia, dupa Sao Paulo. Populatie aproape cat Bucuresti, fara studenti si muncitorii cu contracte la negru. Am ajuns aici la fix cand statea sa inceapa carnavalul, asa ca totul era impodobit, inclusiv in aeroport. Bagajele erau ornate la primire cu niste umbrelute funny – gen cele pentru cocktail-uri, dar mai mari.

Iesirea din aeroport, dupa turbulente si ore de nesomn a fost ca o poarta spre rai. Totul verde si agitatie ca intr-un furnicar. Fete de tot felul, de toate natiile, haine simple, culori vii si oameni fara griji pe chip.

Imi va lua cateva zile sa scriu ceva frumos, demn de frumusetea locurilor vazute, asa ca pana atunci … 🙂

 – to be continued – IMG_1912

IMG_2319 IMG_2318 IMG_2317 IMG_1966 IMG_1943 IMG_1886 IMG_1877 IMG_1874 IMG_1840 IMG_1819 IMG_1803

Lasă un răspuns

