Informeaza-te si castiga timp si sanatate!

Urmaresc cu teama de cateva zile incoace reportaje despre criza de sange din spitalele romanesti. Dupa sectii de pediatrie inchise, spitale in mizerie si medici trecuti bine de varsta pensionarii care inca lucreaza 12-36 de ore, abia mai facand fata amalgamului de pacienti, asta pare sa fie bomboana din termometru.

Sistemul medical de stat pare pus la grea incercare si desi unele schimbari depind si de noi, cand vine vorba de sanatate nu ne putem permite concesii, nu ne permitem sa asteptam resuscitarea unei lumi care pare sa numai vrea sa supravietuiasca.

Nimeni nu stie nimic. Tu ce stii?

Daca mergi intr-un spital de stat nimeni nu stie nimic. I:  La ce ora vine medicul? Cum se iau pastilele? Cand vin cei de la deratizare? Cand reparati aerul conditionat / caloriferul? Nu aveti o camera speciala pentru cei luati din strada? Asta e mancare pentru oameni sau …? R:Nu stiu. Nu stiu. Si iar nu stiu.

Si nu e vina lor. A celor pe care ii intrebam. Si asta pentru ca intotdeauna intrebam persoana cel mai putin in masura sa ofere raspunsul corect. Daca vezi pe holul unui spital o femeie care pare de-a locului si o intrebi cand vine doctorul X de la pediatrie, si ea zice nu stiu, te superi. Dar ea poate e femeia de serviciu de la radiologie, care ia minimul minimului pe economie, si de banii astia nici daca ar sti n-ar avea niciun interes sa-ti zica.

Asa ca, dragul meu inevitabil viitor pacient, tine de tine sa te informezi. Sa afli solutii, alternative. Sa ai grija de tine si sanatatea ta si sa iti oferi cele mai bune servicii si produse cand vine vorba de prevenirea si tratarea afectiunilor care pandesc societatea moderna.

Asigurare medicala, abonament medical, plata pe loc a serviciilor. Ce alegi?

Serviciile medicale de calitate, cu tot respectul, nu se pot oferi intr-un spital. Din multiple motive care nu intotdeauna tin de personalul medical.

Oamenii preocupati de propria bunastare se gandesc preventiv la investigatii medicale si analize facute intr-un mediu primitor, sanatos, curat unde sa fie tratati cu grija si resposabilitate si nu astepta minuni ivite peste noapte. Fie ca isi fac asigurari de sanatate sau abonamente pentru pachete medicale variate, oamenii isi doresc un singur lucru: sa fie sanatosi.

Personal, sunt adepta abonamentelor, si asta pentru ca am obervat ca ajungi sa platesti mai putin pentru servicii medicale mai multe fara a interveni o terta persoana – cum ar fi asiguratorul in cazul unei asigurari medicale.

In abonamente sunt incluse servicii si analize de baza care insa pot trimite, in functie de rezultatul lor, catre investigatii mai amanuntite.

Fii responsabil. Cunoaste-te!

Voi stiti ce grupa sanguina aveti? Eu nu stiu, si ma framata teribil ca am varsta asta si habar nu am. Partea si mai proasta este ca acum o vreme un amic m-a rugat sa merg sa donez sange pentru victimele unui accident rutier si am pierdut atunci timp pretios pana am aflat grupa, iar partea si mai jenanta este ca dupa ce am aflat-o am uitat-o. Noroc cu cardurile de sanatate.

Apropo de recoltari de sange, am aflat de aici ca exista reguli esentiale pe care trebuie sa la respectam. Daca vrei ca rezultatele analizelor sa fie concludente si sa nu fii pus in situatia de a le repeta, trebuie sa te asiguri ca te prezinti pentru recoltare in intervalul 7-10, fara sa fi baut sau mancat ceva. In situatii specifice, ti se poate recomanda sa tii un anumit regim alimentar inainte de a ti se recolta proba de sange. Reguli esentiale se impun si in cazul prelevarii de alte probe, cum ar fi sputa sau secretia conjuctivala. Eu am aflat informatii vitale si extrem de utile de pe site-ul celor de la Centrul Medical Matei Basarab si asta pentru ca se apropie perioada in care imi fac controlul anual de rutina si cautam sa aflu pasii care sa ma ajute sa-mi eficientizez la maxim vizitele la medic.

Sanatatea este in mainile voastre. Nu o irositi.

Lasă un răspuns

