Voi ati auzit de iepurasii de praf? Stiati cum va pot afecta sanatatea?

In sfarsit am renovat apartamentul. Sunt extraordinar de fericita. Imi vine sa opresc necunoscuti pe strada sa le spun: stii, eu am terminat de renovat. Ma chinuiam de luni bune si satisfactia este cu atat mai mare cu cat la final, sa fie totul perfect, am adus o firma de curatenie sa ma ajute cu detaliile, iar acum totul arata super.

Se spune ca dupa ce termini o lucrare de o asa amploare, lucrurile devin mai simple si tu nu trebuie decat sa intretii. Usor de zis. Relativ simplu de aplicat.

Monstrul iepurasilor de praf

Ideal ar fi sa reusesti sa faci ordine zilnic. Mai ales cand casa arata perfect iti doresti sa ramana asa. Dar ce se intampla daca ratezi o zi?

Personal, am senzatia ca in lipsa mea vine un monstru al rautatii curateniei si face dezordine mai tare, arunca praf prin colturile camerelor si lasa urme pe geamuri si podele.

Lucrurile stau cu atat mai rau vara, cand stai cu geamurile deschise toata ziua, si ai apartamentul cu vedere la o strada intens circulata. Va spun in trei cuvinte: iepurasi de praf. Pana sa ma mut aici nu stiam ce sunt si credeam ca sunt ceva personaje simpatice de pe Cartoon. Am descoperit insa ca sunt niste chestii nici pe departe simpatice care pot sa afecteze sanatatea ta dar si buna functionare a aparatelor electronice din locuinta.

Ei impiedica fluxul de aer in radiatoare, cresterea temperaturilor in mod semnificativ si deci, scurtarea duratei de viata a electrocasnicelor. Sunt aglomerari mici de praf care se formeaza sub mobilier si in colturi. Au in compozitie par, scame, piele moarta, panze de paianjen, praf si gunoi care sunt tinute impreuna de electricitate statica. Ei pot gazdui acarieni sau alti paraziti daunatori sanatatii tale si pot reduce eficienta filtrelor de praf infundandu-le.

Solutii impotriva prafului

Cel mai rapid ne vine in minte sa-l stergem folosind o laveta si un spray de mobila cu proprietati antistatice. Insa praful se depune pe toate suprafetele si avem nevoie de ustensile mai avansate. Avem nevoie de un aspirator bun care sa aspire, stearga si usuce suprafetele pentru a evita formarea rapida a acestor nesuferite creaturi.

De la inceputul verii mi-am tot facut planuri de lupta impotriva urmelor lasate pe parchet si gresie dar si impotriva prafului, la care, colac peste pupaza mai sunt si alergeca si concluzia la care am ajuns este aceea ca am nevoie de inca un aspirator. Cel cumparat in iarna nu se mai pliaza nevoilor actuale asa ca o sa-l inlocuiesc. Aparatele de gen se updateaza peste noapte si desi este greu sa tii pasul cu ele, un refresh easpiratorlectrocasnic este binevenit.

Am gasit pe site-ul prietenilor nostri de la Philips aspiratoare performante, pregatite sa imi vina in ajutor in batalia pentru sanatatea mea si a familiei mele. Aici am descoperit zeci de modele pentru toate gusturile, nevoile si buzunarele. 

Nu uitati ca un camin ingrijit inseamna un loc sanatos, un spatiu in care te intorci cu drag de la birou si de voi depinde sa ramana asa.

Lasă un răspuns

