Voi cand ati mancat ultima data rosii cu gust de rosii? Afla cum poti avea toate beneficiile unor legume sanatoase.

Intr-o lume a alimentelor procesate, colorate si conservate, chiar este o exceptie sa consumam alimente al caror gust mai seamana cu cel de odinioara. Rosii ca din gradina bunicii, mere dulci care nu au un strat gros de ceara deasupra pentru a rezista cu anii sau lapte fara E-uri, toate consumate echilibrat si asumat, ne pot aduce acea viata sanatoasa despre care din pacate am ajuns sa citim in reviste.

Ce contine o rosie rosie?

Fie ca sunt consumate crude, sau preparate termic, rosiile au un bogat continut de nutrienti esentiali pentru organism. Licopenul, spre exemplu, este un antioxidant cu un rol important in combaterea radicalilor liberi, vinovati de aparitia diverselor tipuri de cancer.

Mai mult decat atat, consumul lor vara, protejeaza pielea de agresiunea radiatiilor ultraviolete.

Bogate in vitaminele A, C, K, acid folic si potasiu, rosiile sunt utilizate cu succes in cadrul dietelor sau regimurilor de slabit. Ele ajuta la reglarea greutatii si reglarea nivelului lipidelor.

Stiati ca 150 de grame de rosii contin 2 grame de fibre, adica 2% din doza zilnica recomandata? In egala masura rosiile furnizeaza si vitamina B6, magneziu, fosfor si cupru, elemente necesare unei stari perfecte de sanatate.

Care sunt beneficiile consumului de rosii?

Aceste legume atat de banale aduc beneficii multiple atat pentru interiorul cat si exteriorul organismului, din cap pana in picioare.

Vitamina A, de pilda, ajuta la mentinerea sanatatii parului si a ochilor. Firul de par devine mai puternic si stralucitor in urma consumului de rosii, iar ochii sunt protejati de aparitia unor afectiuni grave precum degenerarea musculara.

Beta carotenul, regasit si in morcovi sau cartofi dulci, aduce consumului de rosii beneficiul unei pieli protejate impotriva radiatiilor UV. Totodata el ajuta la mentinerea sanatatii, fermitatii si elasticitatii tenului si a pielii.

Vitamina K si calciul din rosii aduc beneficii sistemului osos, fiind recunoscut rolul lor in fortificarea si regenerarea tesutului osos.

Daca tot este vara si sunt la moda curele de slabire trebuie amintit ca rosiile, consumate in salate sau preparate pe gratar ori regasite in sucuri naturale, inhiba pofta de dulciuri, fapt datorat continutului de crom care regleaza nivelul glicemiei. Mai mult, fiind sarace in grasimi si calorii, ajuta la pierderea excesului ponderal.

Unde gasim rosii si legume sanatoase?

Ei bine, sigur nu in supermarket. Si din ce in ce mai putin in piete.

Cu siguranta fiecare dintre voi aveti bunici, parinti sau alte rude apropiate care stau la curte si pentru care sa manance sanatos nu este o optiune, este o obisnuinta.

Cum fac ei asta? Prin consumul de alimente din productie proprie. Am fost saptamana trecuta la ai mei si am vazut ca deja culegeau primele rosii si primii castraveti din solarul la care se chinuisera doua zile sa-l faca si plus multe alte zile sa planteze seUntitledminte sau rasaduri si mai apoi sa ingrijeasca, sa sape, ude, pliveasca si ridice firele de diverse legume pe araci. Apropo de udat, sa stiti ca, desi sunt la tara, lucrurile numai sunt ca pe vremuri cu apa din fantana si zeci de stropitoare incarcate si plimbate la 20-30 m distanta. Exista sisteme de irigare potrivite unei gradini personale. Le gasiti aici, daca nu aveti timp sa le cautati personal. Cei de la Covera, asa cum am mai spus-o si cu alte ocazii, vor fi mai mult decat amabili in a va oferi suportul necesar.

Sa aveti o vara plina de gust!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s