Cat de mult este prea mult

Sunt total apolitica. Si asta din simplul motiv ca nu avem clasa politica. Avem doar niste domni postati de conjuctura si providenta la conducerea unei tari aflate de cand lumea in defensiva. Dintotdeauna am fost cei care ne-am aparat nevoile si neamul, cei care nu si-au misat fundul din pat/curte/cetate decat in situatie de galceava/asediu/razboi si atunci cu mult chin si motivatia impamantenita cu chiu cu vai a unui stramos bine vazut in lume. Vitejia, mostenita chipurile de la romani, nu a fost asadar o inspiratie, o initiativa proprie sau un sentiment insuflat de patriotism. A fost o alegere de moment, o asumare nedorita a unui viitor incert.

Atunci cand alegi doar sa te aperi nu detii controlul. Esti intr-o permanenta asteptare si presiune sau nu esti nicicum. Din cartile de istorie despre lupte nesfarsite si betii la cetate care tineau zile in sir tind sa cred ca mai degraba partea a doua ar fi fost jucata cu mai mult patos. Sa fim seriosi, ce oameni normali la cap s-ar bucura sa treaca de la halbe la arme? Tot entuziamul ala de a-si apara neamul este exagerat. Chiar de ar fi fost cu creierele spalate si ar fi mers precum cei 7 pitici la mina cantand voios, s-ar rasuci in mormintele stiute si nestiute de vremuri, sa vada ce natie au salvat de la disparitia in anonimat.

Am facut un test. Am dat timp de o ora din 5 in 5 minute pe Antena 3. Am lasat 30 de secunde sa ascult despre ce se vorbeste. Din 3 cuvinte 1 era despre Basescu. ?! M-am gandit ca au descoperit calatoria in timp. Ok, in direct erau, dar m-am gandit ca teleportati in 2014. Dar ce sa vezi, erau in mai 2015, la mai bine de jumatate de an de la alegeri si ei tot il pomenesc pe omul ala. Ori ii este scris numele pe o burtiera ori il pronunta cineva, fie si in gand.

Mi-e rusine ca am vrut la un moment dat sa devin jurnalist si sa ma incriu la scoala lor de televiziune. Probabil ca n-as fi meritat acum nici macar o halba de bere bauta pe fuga de stramosii mei inainte de o lupta grea.

images

Lasă un răspuns

