Intarata-i drace sau loteria bonurilor pentru Hagi Tudose

Bai e nebunie. Ne da statul bani. Pe sistemul: ce ne ofera statul? Statul in picioare  – varice, statul la coada – nervi, statul degeaba – idei proaste, ei bine, statul dupa bonul fiscal ne aduce bani! Baaani. Wow.

Multi intelectuali si justitiari se vad acum indreptatiti ca in sfarsit vor merge lucrurile bine in tarisoara asta. Da sigur! Aia care viseaza la societatea ideala, utopica, ferita de greseli. Sau aia care mor de foame pana la salariu si 10 lei e mana cereasca pentru un fresh la o terasa smechera.

Mie una nu-mi trebuie bon. Mi se pare jenant si trist ca fara sa dau nimic sa primesc ceva. Am cumparat un produs, am obtinut dovada ca l-am achitat si cam atat. Ei, nu, stati asa, ca cica se descurajeaza evaziunea. Poa’ sa descurajeze si pe mama evaziunii si pe taica-su si pe tot neamul, banii nu ajung la milogii care asteapta sa se imparta 100000 la 1000 de oameni, sau cati naiba or fi. Saracia te indobitoceste. Strangeti acolo frumos bonurile sa aveti cu ce va sterge. La nas. La o raceala ceva. Ca asa, e ok, hartia aia.

Rareori joc la loto, sau pariuri sportive. Dar imi asum ce joc si ce pierd. Cel mai mult am dat 80 de lei pe niste bilete la loto, mi-as fi dorit sa castig, nu s-a intamplat. Asta este. Oricum i-as fi cheltuit pana la urma aiurea.

Asa-i romanul, i se pare firesc ca are dreptul. La orice. Imi amintesc de batrani care ma intrebau intr-o vreme disperati unde sa mearga sa plateasca 1000 de lei ca au primit un mesaj ca daca achita suma aia dupa 5 zile primesc 5000 de euro. Si intrebarea mea fireasca era: Tataie da’ mata ai jucat undeva, la vreun joc?! Nu, tata, raspundea senin. In secunda aia imi venea sa-i zic: Dispari din fata ochilor ca iti meriti soarta. Du-te si plateste unde vezi cu ochii ca ti-o iei pe buna dreptate.

Pana unde merge disperarea asta dupa dreptate si dupa cai verzi pe pereti si castiguri nemeritate?

Lasă un răspuns

