Hachiko – a dog’s story – 2009

Prima data nu am vrut sa ma uit. Am auzit numele filmului si ca orice femeie am inceput sa comentez inainte sa aud orice alta continuare a explicatiilor. Ce film o mai fi si asta? Japonez, coreean. Nu mai uit! Nu-mi place!

Comentand despre preferintele mele artistice, am intors capul catre monitor si intr-o fractiune de secunda toata lumea mea a fost data peste cap.

Sunt categoric impotriva animalelor de companie la bloc. Adica eram. In momentul in care am vazut aceasta creatura superba in secunda doi am zis ca il vreau. Adica unul ca el.

akito

Filmul este de bocit. Da bocit d-ala de te ia cu furnicaturi din varful capului, se lasa pe picioare, ti le intepenesc si apoi urca la inima si ti-o strang pana simti ca te sufoci.

Richard Gere joaca rolul impresionant al unui profesor de muzica, care gaseste intamplator un pui de Akita, rasa recunoscuta pentru dificultatea cu care se reuseste dresajul.

Profesorul nu doar ca reuseste sa-l dreseze, dar cainele zi de zi, timp de multi ani il asteapta in acelasi loc, in gara, sa se intoarca din orasul invecinat, unde preda.

Povestea emotioneaza prin forta legaturii create intre cei doi, prin duiosia momentelor in care o necuvantatoare da o lectie de fidelitate si devotament care iti taie respiratia.

In spatele filmului sta o istorie reala, intamplata in Japonia in prima jumatate a secolului XX, istorie cu un final pe cat de trist pe atat de puternic ca impact emotional si lectie de viata predata.

Nu este o capodopera insa este clar un must watch.

Un gând despre “Hachiko – a dog’s story – 2009

Lasă un răspuns

