Gone girl – 2014 –

Pe IMDB are 8.3. Daca era fotbalist as fi spus de Ben Affleck ca joaca ca o cizma. Dar pentru ca este actor spun ca … la fel. Rolul sau presupune sa se prefaca ca se preface ca ii pasa ca se intampla niste lucruri in jurul lui. Nu-mi transmite nimic omul. Prima jumatate de ora din film este plictisitoare si usor previzibila. Daca vreti sa traiti la maxim filmul nu va uitati la trailer. Asa, va poate tine in suspans minute in sir.

Eu l-am vazut ieri. El l-a vazut azi. Am crezut ca e doar parerea mea, dar si a doua opinie a fost asemanatoare. Rabdare este cuvantul cheie. Al doilea cuvant cheie este dementa.

Povestea este una pe care, eu, personal nu am mai intalnit-o in alte filme. Ideea, poate, dar detaliile cu care este planificata toata avalansa de evenimente sunt noi si destul de captivante. Personajul feminin este jucat de angelica Rosamund Pike. Angelica insa doar ca infatisare, pentru ca blonda joaca rolul unei femei inselate, cu traume serioase din copilarie si adolescenta, cu o minte diabolica, care pune la cale un plan ingrozitor prin care urmareste sa se razbune pe sotul infidel.

rosamund_pike

Pentru a fi un film de 9.5 spre 10, cred eu, ar fi fost binevenita o creionare mai complexa a nevestei psihopate si evident, o prestatie mai buna a actorului din rolul principal masculin.

Filmul, final nu prea are si nu inteleg de ce. Adica pana si in Romania s-ar fi rezolvat cazul pana la urma si toata lumea ar fi intrat intr-un happy-end regizat cum ii sta bine Hollywood-ului. Nu o sa inteleg niciodata cliseele din filmele americane. Cum de mai functioneaza si acum? Adica, ce barbat mai ramane langa sotia pe care nu o iubeste, ba chiar o uraste cumplit, doar pentru ca ii face un copil?

Nu sunt critic de film si nici consilier matrimonial, am zis si eu. Filmul merita vazut. Pe limba lor: it will blow your mind.

Data viitoare: post cu clisee din filmele americane. Intre timp ma mai documentez. Gradina e mare si ofertanta. 🙂

Lasă un răspuns

