Sarbatori cu … Bine.

 

Anul asta am ales sa fiu de sarbatori cu ai mei. Eram efectiv plictisita de falsitatea de care m-am inconjurat tot anul si aveam nevoie de un moment de respiro. De ceva autentic. Cel putin asa imi aminteam ca este aici, unde m-am nascut si am petrecut ani buni din viata mea.

Sven-wallpaper-10481798

Nu am inteles niciodata care-I logica urmatoarei chestii: faci curatenie in toata casa si cand vine duhovnicul sa dea cu busuioc in coltul camerelor proaspat renovate intra incaltat si, in numele tatalui isi sterge cuvios pantofii preasfinti fix de covorul ala bun mostenire de familie.

Din pacate la tara, vrei nu vrei, trebuie sa-l lasi in casa. Adica, nu ca trebuie, cat n-ai de ales, pentru ca nu pleaca pana nu iesi in usa sa-i dai ceva, la misto, pentru biserica. In speta, evident,  bani.

La noi acasa, in Tulcea, e simplu. In primul an cand a venit, m-a trezit din somn si luata fiind pe nepregatite l-am lasat sa intre ca ursul sa-mi murdareasca parchet & gresie & restul. WTF, am zis. Unde a gasit asta noroi in tot orasul, iarna?! In fine. Dupa aceea, vigilenta, nu am mai picat in plasa. Nu am mai dat drumul cu toate insistentele iubitului meu, mult mai cu suflet si mai putin impulsiv ca mine. Din principiu, nu de alta. Ce sa-i zic? Saru’ mana parinte dar nu dau doi bani pe ce faci dumneata?

Amin. Cu asta.

Nu stiu cum procedam eu la vrema mea, dar am observant ca astia micii care vin sa cante Steaua si Plugusorul sunt usor debusolati. Am inteles vrajeala cu magia sarbatorilor, cu urarile trimise cu copy paste de pe telefoane smechere la 100 de contacte odata, cu sarmalele fara numar si purcelusii cu mar in rat, dar parca au intrat si cei mici prea devreme in ritmul asta nebunesc.

Un pusti cu nasul inghetat si mainile degerate de la batul impopotonat si viu colorat – o sorcova wannabe – imi canta de zor in prag de an nou Steaua. Ei, bine si-asa, macar s-a orientat la fata locului sa nu se faca de  ras fredonand ceva ce nu-i era in repertoriu. Poate nu putea sa cante bine pe vocea de cap. O fi fost racit in gat, cum zice bunica. Ce?! Ma uit si eu la emisiuni de gen, am auzit si eu de vocea de cap, mi-a placut expresia si acum ma dau culta.

As mai fi scris si despre alte chestii observate pe aici, dar, fiind verbal intr-o forma usor acida, ma abtin si va doresc simplu, fara expresii false si apelative hipergretoase, la multi ani! 

 

Un gând despre “Sarbatori cu … Bine.

Lasă un răspuns

