Iarna nu-i ca vara, nici galeata ca lopata

Iarna ninge. Asta e se pare cea mai socanta stire dupa aia cu „Vara e cald”. Am vazut la TV burtiere cu „iadul alb”, „iarna nemiloasa”, cu oameni sinistrati la ei in casa dupa o ninsoare de cateva ore care sufereau de bagare in seama pentru ca nu au fost vizitati de autoritati pentru o vorba buna, o punga de faina, o galeata sau macar  o lopata de zapada luata din fata usii sa intre popa mai bine. Baiiii! Trezirea! Mai este pana la alegeri. Nu vine nimeni, bai sinistratilor la voi in bucatarie.

 Eu nu-i cred p-astia. Am fost blocata, deci blocata, nu sinistrata sau izolata, intr-o localitate care a fost sub cod rosu de tot ce se poate. Nu am asteptat pompierii sa dea zapada, nu am avut sperante la vizite ale autoritatilor si nici nu am murit de foame pentru ca:

1. Stiam ca va ninge. Pentru ca este iarna si pentru ca ma uit la tv. Se stia de o saptamana. Tocmai d-aia am plecat din oras inainte sa inceapa fenomenele extreme, nu in timpul lor, ca mai apoi sa ma plang ca sunt blocata ca fraiera la 2 km de destinatie.

2. Nu am murit de foame pentru ca sunt undeva la TARA. M-am nascut si am trait ani buni la tara. Oamenii de aici in proportie de peste 90% traiesc din ce cultiva, cresc si pregatesc in gospodaria proprie. Daca se blocheaza drumurile se gaseste ceva de mancare cat sa reziste o saptamana macar.  Asa ca atunci cand le vedeti pe disperatele alea de la A3 sau Realitatea ca incearca sa-i planga pe bietii oameni de la Coboratii din Deal sau Aruncata din Vale, sa nu le credeti. Pe langa faptul ca sunt niste tute platite sa dezinformeze, mai sunt si intrigante.

Am urmarit la A3 o domnisorica disperata sa-i faca pe unii blocati intr-un microbuz sa se planga ca nu a venit coloana oficiala la ei sa le aduca un ceai cald si o bruscheta. Aia, normali, resemnati, asteptau linistiti sa se deblocheze drumul. Asta facea spume la gura „ca autoritatile, ca utilajele, ca toate sunt naspa si intarzie si e bataie de joc, si traim in Romania” si alte cuvinte si replici otravite. Chiar am stat cu teama sa nu-si muste limba in criza antiautoritati. Aia, nimic. Fara nicio reactie isterica.

Am schimbat postul, nu am mai rezistat sa o vad pe matracuca bulbucand ochii de nebuna incercand sa scoata o vorba rea la adresa bestiilor care ne conduc tara. Pe alt post am dat de unul care a facut ce-a facut si si-a adus aminte la luni bune dupa, ca, ulterior alegerilor, actualul presedinte si-a luat vacanta si a plecat in SUA. SO WHAT? Poate el este de vina si pentru ninsoarea asta. Se trage de la nume. Zic.

 

2 gânduri despre “Iarna nu-i ca vara, nici galeata ca lopata

  1. Suntem un neam de cârcotași. Găsești mai mulți oameni la terasa din colțul blocului, care să se plângă de ceva (orice, motiv de băut să fie) decât găsești oameni care să tacă și să facă ceva nu neapărat pentru țară, că nu merg așa departe, dar măcar pentru ei și familia lor. Preferăm să ne plângem de milă, să așteptăm semne divine și să invocăm pe Dumnezeu. Preferăm să căutăm vinovați și uităm că e de datoria noastră să schimbăm ceva, orice.
    Frumos articol, o să mai trec pe aici!

    Apreciază

    1. Multumesc. 🙂 Ai dreptate. Multi habar nu au ce li se intampla dar sunt experti in tot si toate. Nu asculta ce li se spune, ce sunt intrebati sau rugati si isi spun propriile frustrari sau probleme si dau vina intotdeauna pe stat, pe lipsa banilor sau a timpului. Au o paranoia si o obsesie a teoriei conspiratiei care le paralizeaza gandirea, initiativa si evolutia inspre mai bine. Intrebi pe cineva ce crede despre globalizare si o sa-ti raspunda ca are pensia mica sau n-are bani de medicamente sau ca nu are timp de d-astea ca se grabeste la o bere ori ca politicienii sunt naspa. Carcotasi si ignoranti.

      Apreciat de 2 persoane

Lasă un răspuns

