Mos Fericire si Mos Liniste

Toata lumea are senzatia ca daca esti proaspat mamica stai acasa si esti complet inutila. Adica nu faci nimic altceva decat sa ai grija de cel mic. Adio viata sociala, adio viata de cuplu si bun venit cearcane si full-time baby watching. Nu am inteles niciodata cuplurile care dorm separat pana se face cel mic suficient de mare cat sa le spuna: Nu mai vreau sa ma faci de rusine. Pot trece si singur strada. Am 10 ani!!!

Venirea unui copil ar trebui sa apropie parintii si mai mult. Nu ar trebui sa fie doar un cliseu sau o fraza banala si goala de continut.

O buna si draga prietena a nascut luna trecuta si pentru ca se apropie sarbatorile si urmeaza sa o vizitez, ea locuind in alt oras, am intrat in febra cautarilor cadoului perfect. Cand cumpar cadouri tind sa fiu egoista si usor sadica cu mine insami. Intotdeauna iau ce imi place mie desi stiu ca nu eu ma voi bucura de produsul respectiv. De data asta insa vreau sa fac ceva nou. Imi doresc sa ii iau ceva util, ce mi-as lua mie daca as fi proaspat mamica.

Si cum timpul trece repede, pentru ca gandim la fel si pentru ca am aflat ca nu a apucat sa planuiasca asta inca, am decis sa-i iau prietenei mele un interfon pentru bebe de la Primii Pasi. Fireste ca o vreme, va sta in acceasi camera cu cel mic, insa, cand va veni timpul, Albert va trebui sa se traga de sosetutele minuscule si sa doarma singur, intr-o camera doar a lui. Cand va deschide ochii si va incepe sa gungureasca mami va sti. Va sti tot. Va sti cand plange, cand rade, cand se va juca cu ratusca galagioasa sau cu mingiuta plina cu bile colorate. Va afla chiar si cand se intrerupe transmisia si va primi o alerta in sensul asta.

Toate bune si frumoase, dar ce va face Sofia in timpul asta? Sofia este surioara lui Albert care era foarte ingrijorata inainte de nasterea lui, pentru ca simtea ca mama ei nu o sa mai aiba timp de ea. Anul trecut cand am fost la ele de Craciun i-am luat de pe Noriel o rochita absolut adorabila, si asta pentru ca, dupa cum am spus cu alte ocazii, eu port des rochii si m-am gandit ca ar fi si ea pe aceeasi lungime de unda. Gresit. Pe la 3- 4 ani fetitele si baieteii prefera aceleasi lucruri: dulciurile si jucariile.

Fabrica de briose Noriel

Asa ca m-am reorientat si am ajuns sa-i iau un joc de modelat cu plastilina si o tabla pentru copii. Adorabile. Aproape ca am vrut sa le pastrez eu cand le-am primit. Cu plastilina am experiente frumoase. Imi aduc aminte ca imi placea mult. Era chiar gustoasa. Alaturi de varfurile creioanelor colorate si lumanari, era preferata mea.

Lasand deoparte insa dubioasa mea afinitate culininara de acum foarte multi ani, plastilina imi pare cel mai bun mod de a declansa creativitatea celor mici. Indiferent ca sunt starniti cu seturi speciale pentru creat forme geometrice, oale, flori, briose sau minibucatarii cu miniustensile simpatice si colorate, imaginatia copiilor va merge mult mai departe de atat si vor crea lucruri care ne vor bucura si pe noi, cei mari.

Si pentru ca Sofia este si o mica pictorita si iubeste sa deseneze pe unde apuca si pentru ca prietena mea a renovat recent, m-am gandit ca ar fi dragut sa salvez peretii casei de la expunerea la creatiile unei micute visatoare fara frontiere si in sensul acesta setul pentru copii despre care va spuneam mai devreme va pica numai bine. Dupa ce il va primi, micuta Picasso isi va restrange activitatea si va incepe sa fie mai organizata si responsabila cu simtu-i artistic de nestavilit.

Cred ca mama ei va fi cea mai fericita. Si in definitiv asta este tot ce imi doresc. Sa parafrazez o reclama ultracunoscuta de la tv: bucuria copiilor si entuziasmul lor tin cateva clipe pentru ca se plictisesc repede, linistea parintilor insa, este de nepretuit. Pentru toate celelalte exista Mastercard.

Lasă un răspuns

