Credinta, traditii, superstitii

Zilele trecute toata suflarea feminina cu care am intrat in contact m-a atentionat ca nu am voie sa fac o gramada de chestii pentru ca … mai multe. Nu am fost atenta la urmarile prevestite de ele pentru ca mi se parea ca e ca si cum as auzi la radio Final Destination povestit de mama Omida.

« Nu ai voie sa speli», imi zice o voce in telefon. «Dar nu spal eu, zic. Spala masina ». « Si nici pe cap sa nu te speli». «Pai cum asa? Inseamna ca nici pe maini nu pot?!» «Pe maini poti». «Cine hotaraste asta?!» « Nu stiu draga, eu ti-am zis». «Bine atunci. Ma duc sa pun masina cat fac un dus».

Am o banuiala ca nu are nicio legatura cu Dumnezeu sau cu credinta faptul ca muncesc intr-o zi de sarbatoare si pot atrage in felul asta nu stiu ce ghinioane sau penitente divine.

Mare parte din inteleptii care se dau doctoranzi in religie si alte blesteme si uraturi, nu cunosc nici macar basic-ul religiei de care apartin. Este o vorba care spune ca statul in garaj nu te transforma in masina la fel cum nici mersul la biserica nu te nominalizeaza ca fiind credincios.

Lasă un răspuns

