Atitudine gresita

„Daca voi nu ma vreti, eu va vreu … si daca voi nu ma iubiti, eu va iubesc pre voi”.

do

Am auzit-o prima data in generala, cred,  cand am inceput sa vorbim despre nuvela istorica. Si tot zicea profa ca e de bine. Ca este o atitudine sanatoasa – ca omul era hotarat.  Acum ca ma gandesc mai bine cel care ar fi spus asta a murit otravit de nevasta-sa, asa ca poate nu era chiar buna atitudinea sa cu manifestari psihopatice.

Dupa mai bine de  4 secole, subiectul ramane de actualitate. Un om care insista cu toate puterile sale sa ramana in viata cuiva este un om cu grave probleme de constientizare si obiectivitate. Este cineva care isi consuma energia, timpul, viata insasi, in timp ce povestea celuilalt merge mai departe.

Este o chestiune ce tine de cunoastere. A realitatii. A limitelor. A unor adevaruri evidente, gen: nu te mai vrea! Atitudinea sanatoasa ar fi:  Daca tu nu ma vrei, eu te las. Nu poti pretinde ca, daca iti oferi inima cuiva sa se intample si reciproca. Poate ai dat peste cineva care nu are nevoie de ea.

Daca totusi nu poti face 100% asta si ramane un ” si daca tu nu ma iubesti, eu te iubesc pe tine”, tot este ceva. Iubeste-l/Iubeste-o daca esti fraier neancorat in realitate dar macar lasa-l/o in pace.

Un gând despre “Atitudine gresita

Lasă un răspuns

