Cum sa (nu) iti faci blog

Fascinatia scrisului o am de multi ani. De cand ai mei mi-au cam interzis sa fac jurnalismul. Asa a crescut adoratia pentru fructul oprit. In facultate scriam stiri pentru un ziar on-line. Nu eram platita, insa imi placea maxim. Cativa ani am abandonat pasiunea asta, fiind prinsa cu altele.

De pe la inceputul anului mi-a revenit cheful sa scriu. Despre mine, despre noi, despre tot ce imi trece prin minte. Nu scriu pentru ca nu am cui sa-i spun ce mi se intampla. Nu scriu pentru ca nu am curaj sa vorbesc public despre planurile mele. 70% din ce scriu aici este imaginatie si restul … restul este poveste. Povestea mea, a ta, a oricui.

blog

Scriu pentru ca am platit de doua ori pentru domeniul asta, este al meu si DECAT al meu si am de gand sa bat campii de doua ori mai mult fata de cum o fac in realitate. Glumesc. 😀

Desi …

Totul a inceput cand, ca orice, gasculita afona cu internetul, domeniile, blogurile, RSS-urile si proxi-urile, m-am gandit ca ar fi frumos sa fac si eu ceva cool.

Mi-am luat o carte despre blogging. Blogging de gherila, mai exact. Sau mai pe romaneste o carte in care se explica pentru tot prostul neinitiatul cum sa-ti faci un blog, cap coada, cum sa-l faci sa functioneze si mai ales cum sa scoti bani de pe urma lui.

Toate bune. Am luat cartea prin ianuarie. Am prins-o si la oferta. 100 de lei + multe tutoriale numai bune pentru destupat mintile odihnite.

Am deschis coletul la vreo 2 saptamani dupa ce am primit-o. Draguta coperta. Ii statea bine in biblioteca.

Prin aprilie am vrut s-o deschid, de curiozitate, insa m-am luat cu mersul la bronzat si o vizita la manichiura si iar am uitat de ea.

In iunie, ramasa singura acasa cateva zile, de plictiseala, am inceput sa rasfoiesc cartea. Hm. Interesanta, am zis. Ia sa incep eu sa fac ce zice baiatul asta aici.

Mi-am luat domeniu. De pe moniker.com. Doua chiar. Prima data am bifat ca vreau plata prin virament bancar. Alesesem domeniul actual dar cu liniute intre cuvinte. Ulterior m-am razgandit si am vrut domeniu fara liniute si am ales plata prin pay-pal. Cand am ales asta m-am trezit ca-mi dispar 19 $ din cont. Si inca 19 pentru celalalt domeniu. Ups, am zis. Ei, asta e, am doua domenii.

Mai departe. Imi trebuia, conform manualului hosting. Am intrat pe romarg.ro, mi-am facut cont, am platit si pe acolo vreo 40 si ceva de euro pentru numai stiu ce pachet pe 3 luni, am primit zeci de mailuri cu explicatii despre ce ar trebui sa fac pe mai departe.

Uite ce draguti sunt astia de 40 de euro, mi-am zis. Era mai dragut daca imi instalau ei tot, pentru ca am dat banii degeaba. Asta a fost concluzia dupa ce au trecut alea 3 luni, in care m-am chiunuit sa-mi instalez wordpress-ul & others shits, sa am si eu blog.com nu wordpress.com, ca doar, na, dadusem bani.

Am stat cu emotii ca imi dispare pagina, pentru ca astia imi trimiteau din 3 in 3 zile mail sa platesc rata urmatoare altfel imi taie accesul la serviciile achizitionate. Nu am platit-o si ghici ce?! Aveam un blog normal, gen un cont yahoo, pe intelesul tuturor, pentru care nu aveam nevoie de toate porcariile pe care dadusem ca fraiera banii.

Am cautat inclusiv pe cineva pe care sa-l platesc sa-mi faca totusi cum trebuie blogul. Eu sunt cu scrisul, nu cu tehnologia. Nu am gasit inca, asa ca ma descurc in continuare cum ma duce capul.

Sunt si foarte comoda si usor nemotivata. Am vazut ca lucrurile merg si asa, si cu ocazia asta vreau sa multumesc prietenilor mei virtuali, cu aceleasi indeletniciri, pentru ca m-au ajutat sa imi fac cunoscut blogul.

Pana la urma sunt ok. Din greseli invata omul 😀 .

P.S. Cartea despre care vorbesc ii apartine lui Ovidiu Lazar, care este un tip super ok. M-a ajutat cu raspunsuri la multe intrebari pana sa-mi pun pe picioare blogul. O recomand. Este pe intelesul tuturor, inclusiv la partea cu hosting-ul care mie mi-a iesit pe dos din cauza unei crize de lene.

Lasă un răspuns

