Vino, sa iti spun sa pleci

Se spune ca femeile care atrag si se cupleaza doar cu ratati, in subconstient considera ca atat merita. Am vazut azi la tv o scena decupata dintr-un colaj de alegeri proaste ale unei femei.

Era agresata de socrul ei, incercand sa-si ia copilul de la sotul care ii aplicase ani buni corectii fizice. Am auzit sute de scuze pentru care unii pastreaza relatii. Obisnuinta, copiii, familiile, regulile etnice, considerente materiale, dependenta financiara. Toate mi se par groaznic de triste. Nu o sa spun decat ca avem o singura viata.

Ce este insa socant este felul in care oamenii aleg sa se desparta cand o fac totusi. O fac cu tipete, palme, cu remuscari, reprosuri, amenintari, ura. Atat de multa ura, adunata parca tot mai mult in fiecare secunda petrecuta fortat langa, candva, jumatatea lor.

porumbei

Nu am inteles niciodata cum iubirea poate duce la ura. De fiecare data cand am ales alta cale intr-o relatie, am facut-o definitiv, indiferent de a cui a fost vina, fara sa mai permit reincalzirea ciorbei vreodata. Fara ura, fara reprosuri.

Este dezolant sa vezi oameni care au stat o viata impreuna cum se consuma de energie, urandu-se direct proportional cu sentimentele frumoase avute candva. Nu pricep nici cum nu-si mai vorbesc cu anii apoi. Macar pentru un La multi ani! sau Hei! Ce mai faci? Iti amintesti de mine? Ne-am trezit in sute de dimineti impreuna.

Unii nu sunt de acord cu pastrarea legaturii dupa o relatie esuata. Nu am nicio parere despre asta. Am facut si asa, si-asa. Daca e sa-ti ramana prieten un om de care te-ai despartit insemna ca, pe undeva, asta va era destinul.

Mi-ar placea insa sa vad oameni care se despart frumos, demn, fara sa semene totul cu un film prost in care unul l-a ademenit si i-a spus celuilalt o poveste frumoasa pentru a avea motiv sa-l alunge din viata lui dupa ce si-a epuizat replicile.

Demnitatea nu inseamna lipsa puterii. Este incununarea ei. Toti stim sa iubim si o facem diferit, fara reguli. In cazul despartirilor insa, ar fi minunat daca am invata sa ne despartim frumos. Asta sa fie regula :).

Lasă un răspuns

