Rush – 2013

Am incercat in week-end sa ma uit la Transcendence. Ma bucur ca nu m-am dus la 3D. Mi s-a parut atat de deprimant inceputul incat nu am putut sa ma uit la el. L-am abandonat dupa 15 minute.

Mi-am amintit de un film aflat la polul opus, film pe care l-am vazut acum cateva luni si care este favoritul meu de anul asta. Mi-a dat o incredibila pofta de viata intr-o perioada cand o pneumonie urata m-a tinut in pat saptamani bune.rush_2013-wide

Ambitie.Bani.Motivatie.Putere.Maretie.Recunoastere.Mandrie.Respect.Dragoste.Sex. Limite.Autodepasire. Un amalgam de sentimente, nevoi si trairi care duc de la agonie la extaz.  Si deasupra tuturor un singur cuvant: MODERATIE.

Filmul este unul inspirat dintr-o poveste reala a doi piloti de Formula 1 – Niki Lauda si James Hunt. Povestea este cat se poate de clasica pentru perioada anilor 70 si lumea in care se petrece. Masini puternice, adrenalina,  rivalitate si restul.

Mesajul transmis de film – daca s-a vrut a se transmite unul – poate fi diferit,  in functie de punctul de vedere din care  privesti.

Este un film despre limite, aspiratie, devotament – un film de vazut cu toata familia pentru ca are cate putin din toate.

In primul rand este esential a se intelege ca o niciodata o femeie nu ar trebui sa isi imagineze fie si pentru o clipa ca ar putea schimba un barbat a carui viata valoreaza mai putin pentru el decat o pasiune. Mai ales daca este una ce implica atat de multa adrenalina.

Apropo de asta actorul care il joaca pe James Hunt – cunoscut si din Thor – Chris Hemsworth pe numele lui – a fost o alegere potrivita pentru rolul de baiat rau care impinge pana la limita dintre viata si moarte nevoia de adrenalina si recunoastere.

Pe de alta parte, desi uratit intentionat, de dragul autenticitatii, Daniel Bruhl, cel care interpreteaza rolul pilotului austriac Niki Lauda, este, cred eu, mai autentic prin misterul si duritatea aparenta dar si sensibilitatea tinuta foarte bine in frau.

Dincolo de rivalitate, prezenta ca o umbra in toate actiunile celor doi, ce surprinde este respectul urias, aproape de neinteles, pe care cei doi si-l poarta.  Femeie sunt, dar, recunosc, in lumea noastra, nu am intalnit asa ceva. Cand doua femei sunt in competitie poti sa te astepti la orice numai la respect reciproc nu.

In final am desprins  doua mesaje: sa stim sa ne retragem cand simtim ca am pierde mult mai multe daca am castiga. Si doi  – daca totusi nu ne retragem cand ar fi trebuit sa nu ne asteptam la o cadere lina.

Un gând despre “Rush – 2013

Lasă un răspuns

