Damaged people

Nu sunt de parere ca cine n-are batrani sa-si cumpere.  Ori fabulau prea mult Creanga si Sadoveanu in povestile cu bunici cu obrajii rosii si mereu veseli ori mosnegii astia din zilele noastre s-au ticnit de la prea mult stat degeaba. pension

Am fost la Posta azi. Spre surprinderea mea am observat o evolutie pozitiva a atitudinii personalului, vestit altadata pentru ostilitatea sa.

Stau la coada normal, civilizat, fara sa dau din picioare, fara sa pufai, fara sa injur – ca altii. Ma uit la o doamna emancipata careia i se pare o prostie sa fie pusa EA sa completeze pe un amarat de plic informatii care i se pareau de-a dreptul naucitoare: Destinatar si Expeditor(care,cum or fi si aia?!). Intreaba retoric, cu speranta sa o scot eu din intunericul gandirii. Cine mai  stie sa le completeze si la astia atatea hartii?! M-am facut ca nu o aud. Pana la urma cum te nasti asa mori. Doar ca atunci cand mori ai mari sanse sa fii imbracat. Cu haine. In rest daca n-a fost sa fie, tot gol ramai.

Mai in fata un venerabil domn se certa cu doamna de la ghiseu ca asta are tupeul sa-i ceara de fiecare data alta hartie cand vrea sa plateasca factura Enel. Evident ca habar nu avea ce spune. Factura are 2 foi. Una cu un cod de bare si alta foaie cu nu stiu ce calcule si explicatii. Casiera nu avea cum sa-i ceara vreodata foaia cu explicatiile pentru ca nu avea ce face cu ea. Ei ii trebuie codul de bare. Si da-i si comenteaza ca il ameteste mereu, ca el baga mana in foc ca are dreptate si femeia are ceva personal fix cu el. Probabil ca multi ticniti ca el l-au aprobat tacit, starniti si ei de propriile probleme. A plecat bolborosind si frustrat de vremurile demult apuse, dar probabil s-a calmat ulterior la un sah in parc cu alti mosi decrepiti baietii, in timp ce doamna de la ghiseu a mai dat peste cativa ca el pana la finalul programului.

Mai tarziu, am dat sa intru intr-o polemica legata de subiectul de ce platesc factura telefonului in euro cand eu castig lei dar am zis … neah. Imi irosesc energia. L-am intrebat pe batranelul iritat atat: Era mai ok cu telefonul fix? In plus, nervoasa trebuia sa fiu eu pentru ca nu ofer consultanta financiara cu privire la repartitia si structura bugetului destinat facturilor la utilitati.

Intr-un final ma intreb cum de este asa greu sa lucrezi cu oamenii cand fiecare dintre noi suntem cumva, zilnic, cand de o parte cand de alta a mesei, biroului, tarabei, ghiseului, s.a.m.d.? Ne varsam frustrarile unii pe altii ca intr-un lant trofic in care un batran prea odihnit ii mananca nervii uneia de la Posta. Ea uneia de la banca, p-aia de la banca o zapaceste de cap copilul si-si varsa nervii pe clientii care se duc la alte ghisee sau in piata sau la farmacie ori acasa si uite asa se imprastie veselia pe toti peretii.

2 gânduri despre “Damaged people

  1. Acum ce sa zic… nici tu nu esti prea norocoasa 🙂
    Eu am avut noroc sa cunosc batrani precum cei din povestirile lui Creanga! Numai oameni simpatici de la care aveai foarte multe de invatat, dar asta era candva demult…

    Apreciază

Lasă un răspuns

