Produsul potrivit

Tinand cont ca de mai bine de 10 ani folosesc aproape zilnic cosmetice gen creme hidratante, lotiuni tonice, fond de ten, eyeliner, mascara s.a,  pot spune ca am testat cam tot ce exista pe piata destinata oamenilor normali. De la marci autohtone si mai accesibile precum: Gerovital sau Aslavital pana la produse de la L’Occitane, Clinique, Vichy ori Lancome. Si aici m-am oprit cu bugetul.

Am ajuns la concluzia ca nu este important cat de mult cheltuiesti pe ele pentru ca asta nu-ti garanteaza rezultate. Am cunoscut femei care promovand de ani de zile produse Avon / Oriflame, ajusesera sa le foloseasca exclusiv. Unora chiar le facea foarte bine gama de produse folosita, si ma gandesc la o produse antirid spre exemplu. Personal, am folosit o vreme cosmetice apartinand acestor branduri insa acum nu stiu din ce motiv nu le mai suport nici numele.

Cand iti achizitionezi un produs cosmetic, dedicat tenului in special, trebuie sa fii foarte atenta sa  il alegi pe cel corespunzator. Nu-ti permiti sa risti sanatatea si aspectul tenului sub nici un pretext. Chiar daca ai investit mult in acel produs, daca nu ti se potriveste, abandoneaza-l.

Exista produse cosmetice, comercializate la nivel de supermarket-uri si magazine de specialitate si produse dermato-cosmetice – care se gasesc exclusiv in farmacii. Daca prima categorie se adreseaza persoanelor care nu au probleme de sanatate a pielii, cea de-a doua categorie este destinata celor care prezinta dezechilibre ale pielii. Cand vorbesc de dezechilibre nu ma refer neaparat la probleme vizibile deranjante ci, de pilda,  la un ten fara vitalitate, uscat sau cu tendinte de ingrasare.

Din categoria cosmetice amintesc: Garnier, L’oreal, Nivea, Dove, Avon, Oriflame. Categoria dermato-cosmetice cuprinde branduri precum: Avene, Bioderma, La Roche-Posay, Ivatherm,Vichy, Collistar, Clinique, Clarins.

De cativa ani nu mai folosesc cosmetice clasice si le prefer pe cele din farmacii si nu pentru ca as avea probleme cu tenul ci pentru ca am observat ca produsele din ultima categorie ma ajuta mai mult.

Am dat cateva rateuri cu gama Idealia de la Vichy in sensul ca a trebuit sa-mi cumpar de 2 ori produsul sa realizez ca nu-mi face bine. Idealia este o crema care intra destul de greu in piele si lasa tenul lucios si nu e deloc placut aspectul de licurici iar fondul de ten din aceeasi gama nu face altceva decat sa amplifice problema. Am incercat si Normaderm – destinata tenului gras, sa indepartez efectele celeilalte. Nu prea a iesit bine. Am insistat si am luat si gama Aqualia Thermal de la acelasi Vichy. Ea este promovata ca o crema de fata usoara, care nu incarca tenul. Concluzia? Toate au aceeasi consistenta si acelasi rezultat asupra pielii, doar ca difera ambalajul. Singurul produs pe care l-am pastrat printre optiuni in materie de cosmetice Vichy este un demachiant 3 in 1 din gama Purete Thermale care lasa tenul atat de curat si fin incat ai senzatia ca scartaie pielea.

Bune mi se par produsele de la Bioderma si Avene care sunt foarte usoare si dau o senzatie de prospetime pielii. In plus tenul arata mai luminos si mai sanatos. Dupa sute de incercari mai mult sau mai putin reusite am gasit o combinatie ciudata, dar benefica deocamdata pentru tenul meu:

Gel de curatare de la Neutrogena – Visibly Clear Pink Grapefruit Peeling: miroase frumos si peeling-ul face minuni.

Lotiune micelara de la Bioderma + antirid zona ochilor  – Lancome Renergie – antiridul este senzational.

Crema de fata Hydrance Optimale Legere de la Avene – intra repede in piele si o lasa fina la atingere.

Fond de ten Toleriane Teint de la Roche-Posay – in comparatie cu cele de la L’oreal care au cam multa pudra si lasa tenul incarcat sau cu cele de la Max Factor care sunt foarte lipicioase, Toleriane este cel mai ok fond de ten pe care l-am folosit pana acum. Nu are putere mare de acoperire insa da tenului aspectul de machiaj lejer, natural.

Despre cosmetice as putea scrie inca vreo 100 de articole si o s-o mai fac pe viitor, insa sunt convinsa ca fiecare femeie are propriul ritual si propriile pareri cand vine vorba de frumusetea si ingrijirea tenului si de cele mai potrivite produse in acest sens. Sfaturile si parerile sunt binevenite.

 

Lasă un răspuns

