American dream

Seriale. Dimineata. Pranz. Seara. Noaptea. Imi recunosc obsesia – am vazut de cel putin 30 de ori FRIENDS in ultimii 7 ani. Am o scuza. Memoria mea este mai scurta decat unghia unei vrabiute.

Asa am invatat si engleza – americana, mult mai colorata si mai atragatoare decat prafuita, dar mai protocolara varianta britanica. Si tot asa am devenit fascinata de lumea LOR. A americanilor. nwe

Sigur, cate bordeie atatea obiceie si atatea pareri. Asa cum despre evrei si scotieni se spune ca sunt zgariciti sau despre frantuzoaice ca sunt supraelastice (nu stiu cum sa spun altfel), asa si despre americani se spun multe: ca sunt o natie de lenesi, de inculti, de obezi si inadaptati.

Poate sunt. Nici pe noi, romanii, nu ne vad britanicii cu ochi buni pentru ca se gandesc ca shoplifting-uim lcd-uri si swarovski-uri din magazinele lor pretentioase, dar  cine-a zis ca traim intr-o lume perfecta?!

Ce-mi pasa mie cum sunt americanii?

Credeti ca atunci cand vin japonezii sau norvegienii sa viziteze Pelesul se uita la poze de pe net cu Bianca si Tonciu pozand in chiloti in ipostaze de mare angajament si spun: Da! Acolo vreau sa mergem draga. Oamenii astia par deschisi si calzi la suflet ?!

Eu visez sa ma plimb aiurea pe strazi, sa fiu noaptea in Times Square, sa ma orbeasca toate luminile panourilor publicitare, sa ma pierd prin magazinele de pe 5th Avenue, sa vad New York-ul de la  ultimul etaj al Empire State Building si din faclia Statuii Libertatii. Sa stau pe o banca in Central Park si sa observ culorile,  frunzele copacilor, oamenii – cum se misca, cum reactioneaza, cum merg nepasatori ca si cum toata maretia visului american li s-ar cuveni si li s-ar datora lor, de la cel mai mic la cel mai in varsta.

Vreau sa ajung la cascada Niagara, sa vad Marele Canion, Muntele Rushmore, si intr-un final sa ajung la Hollywood sa vad cum reusesc regizorasii astia americani  sa faca dintr-o poiana cu boscheti in care unul cu o bormasina urmareste niste tineri destrabalati sa-i puna la punct, un loc la care sa visezi cu ochii deschisi.

To be continued …

Lasă un răspuns

