Adevaruri despre minciuna

-Ai mancat pachetelul pregatit de mami?minciuni

-Da mami.

-Tot puiule?

-Daaa.

Da pe naiba! Prima minciuna. Si chiar nu te prinzi. Pentru ca gandesti ca n-are cum  sa te minta. E prea mic. Poate nu constientizeaza … dar verbalizeaza. Este suficient. Minciuna? Bifat! Felicitari, poti sa-ti schimbi numele in  Gepeto! Nu fi socat, nici tu nu ai fost chiar de pus in rama la capitolul asta cu faze gen: „Daca esti cuminte vine mosul” sau „Nu stiu cum a fost la colegii tai dar pe tine te-a adus barza”.

Nu te mira daca iti zice peste 14 ani ca tigarile din blugi nu sunt ale lui. Si nici daca, privindu-te senina pe sub genele grele de rimel, iti  spune ca testul de sarcina din gunoi este al unei prietene care a fost in vizita.

Toti mintim. Unii din obisnuinta, altii din neputinta de a face fata adevarului. Adevarul pe jumatate spus este tot minciuna, la fel de bine cum minciuna recunoscuta este pe jumatate iertata.

Cea mai mare minciuna este cand te scuzi cu : „Nu vreau sa-i fac rau! E mai bine sa nu stie!” Bullshit! Defapt ai vrut sa eviti sa-ti bati capul, sa dai explicatii, ai vrut sa te protejezi pe tine. Si nu! Minciuna de genul asta nu e considerata dovada de altruism.

Sunt minciuni evidente si minciuni idioate (sau minciuni  „ai fi chiar prost/proasta sa ma crezi”). „Draga nu am baut – mi-a scapat Horia paharul de Jack pe geaca. Uite, de suparare nici nu pot sa ma tin pe picioare!”.  „Aaa … dar nu eram eu in club atunci. Ce daca semana bluza cu aia de mi-ai luat-o de ziua mea?! La 100 lei bucata ai crezut ca este serie limitata?! Si masina … posibil … i-am dat-o lu’ Adi ca a lui e in service. Eu stiu pe unde umbla el?! Stii ca eu eram acasa la ai mei … aveam o migrena. Crezi ca te mint?!”

Minciuna este o arta. Iti trebuie ani, poate chiar o viata sa devii maestru. Cum sa minti fara sa clipesti, fara sa te tradeze mimica, gesturile. Cum sa tii minte ce ai mintit si sa nu te dai de gol data viitoare. Sa creezi o adevarata retea de minciuni mai mari sau mai mici, o poveste mincinoasa pe care sa-ti fie si tie greu sa o mai negi intr-un final.

Cel mai greu este sa minti pe cineva care te minte. Sa-l minti ca il crezi. Este o adevarata provocare. O lupta din care minciuna cea mai mare iese invingatoare.

In loc de concluzie –  Fie ca cele mai adevarate minciuni sa castige!

Lasă un răspuns

